עדכון בחירות: שיא בעומס הקלפיות במרכז הארץ

    איתי גדסי No Comments on עדכון בחירות: שיא בעומס הקלפיות במרכז הארץ

    ‏נתוני ההצבעה נכון לשעה 12:00: על 28.4 לעומת 25.4% בבחירות הקודמות | מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז שנת 1999 לאחוזי ההצבעה עד השעה הזו | דיווחים סותרים על אחוזי ההצבעה בחברה הערבית נמוכים

    מצביעים בקלפי צילום: David Cohen/Flash90
    9:30
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ עמית הלוי: "הסיסמה 'לעולם לא עוד' חסרת כיסוי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, מעדכנת כי הוועדה קיבלה דיווחים על עומסים בקלפיות מונגשות ברחבי הארץ, שמיועדות להצבעה של נכים וקשישים שניידותם מוגבלת. עדס הדגישה כי "ההצבעה בקלפיות הללו מיועדת אך ורק למצביעים בעלי מוגבלות פיזית. כל מצביע שמוגבלותו לא ניכרת לעין נדרש לחתום על הצהרה, ואני מזכירה לכל מי שחושב להצהיר הצהרת שקר – מדובר בעבירה פלילית, ואנחנו מתכוונים לפנות לגורמי אכיפה ולאכוף את העניין הזה מיד בתום ההצבעה".

    מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, הוסיפה כי הוועדה מטפלת בכמה אירועים חריגים, בהם החלפת מזכיר בבית"ר עילית ששידל אזרחים להצביע לרשימה מסוימת, ובדיקה של משטרת ישראל בנוגע לגניבה מעטפות רבות משולחן קלפי בירכא. עוד מסרה כי חמישה מצביעים שהגיעו לקלפיות שונות ברחבי הארץ גילו שכבר הצביעו בשמם. נבדקת אם מדובר בטעות של המזכירים, או שמא אכן הצביעו במקומם.

    לפי דיווח רשמי  אחוז שיעור ההצבעה נכון לשעה 12:00 עומד על 28.4 שיעור הצבעה מהווה עליה של 2.10 אחוזים בהשוואה לבחירות לכנסת ה-24 באותה שעה. בהשוואה לשנים קודמות מדובר בעומס שלא היה בישראל למעלה משני עשורים, מאז בחירות 1999 אז\ ניצח אהוד ברק והקים ממשלת שמאל.

    קודם לכן פנתה מפלגת מרצ פנתה לוועדת הבחירות בדרישה שתפעיל את מלוא סמכויותיה לחקור את תקרית חילול התפילין בנתניה. לדברי גורמים במפלגה האיש אינו מוכר לאף אחד אנשי מרצ וככל הנראה מדובר במתחזה שמנסה לפגוע במפלגה. תוגש גם תלונה במשטרה.

    גם בסוגיית ההצבעה ניכרים נתונים גבוהים של הצבעה בחברה הערבית. ייתכן ששלושת המפלגות לא תחצנה את אחוז החסימה מה שמוביל אנשים אל הקלפי אך עדיין נתוני האמת לא מראים נהירה משמעותית ודרמטית של המצביעים הערבים אל הקלפיות.



    0 תגובות